Analitycy mówią o sprzedaży PlayStation 5 i Xbox Series X|S – Sony na czele i w 2023 roku będzie dalej powiększać dystans

Wiadomości

Firma analityczna Analiza amperów podzieliła się swoją oceną stanu rynku na koniec 2022 roku. Z raportu wynika, że PlayStation 5 prowadząc wyścig z Xbox Series X|Sa różnica w sprzedaży między konsolami obu producentów będzie się jeszcze powiększać w 2023 roku.

Według ekspertów, na dzień 31 grudnia świat sprzedał 18,5 mln Xbox Series X|S I 30 milionów PlayStation 5.

Popyt na PlayStation 5 i Xbox Series X przewyższył podaż w 2022 roku. W ostatnich miesiącach Sony udało się znacząco zwiększyć podaż swoich konsol, z kolei Microsoft starał się poprawić swoją pozycję promując model. Xbox Series S. Jednak sprzedaż na kwartał świąteczny pokazała, że ​​Xbox Series S – mało atrakcyjna oferta na tle PlayStation 5. Nawet ze zniżkami do 239 $.

„Dostępność PlayStation 5 poprawiła się pod koniec 2022 roku, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, a w 2023 roku dostawy na całym świecie stały się bardziej regularne i poważne.

W związku z tym spodziewamy się, że różnica między całkowitą sprzedażą PlayStation i Xbox będzie się powiększać co najmniej przez pierwszą połowę 2023 roku. Xbox Series X powinien stać się bardziej dostępny dopiero w drugiej połowie roku” – powiedział analityk Pierce-Harding Rolls.

Pomimo tego, że Xbox Series X|S przegrywa z PlayStation 5, Microsoft zdołał zwiększyć swój udział w rynku w 2022 roku pod względem przychodów ze sprzedaży sprzętu, akcesoriów, gier i abonamentów z 25,5% do 27,3%zbliża się do Nintendo. Sony pozostaje na pierwszym miejscu z 45%. Analitycy zauważyli, że liczba abonentów Xbox Game Pass osiągnął rekordowy poziom w kwartale bożonarodzeniowym, ale dokładne liczby nie są znane.

Podziel się
Rate author
( 1 assessment, average 5 from 5 )
Innowacja Polska