Reklama na iPhonie – zwłaszcza w aplikacjach lub usługach należących do Apple – mogła nigdy nie mieć miejsca. To jednak powinno się teraz zmienić, gdyż firma z Cupertino zacznie pokazywać użytkownikom reklamy w App Store.

W Appstore pojawi się zakładka “dziś”
W App Store pojawi się teraz zakładka “Today”, w której deweloperzy będą mogli promować swoje aplikacje. Samo Apple potwierdziło innowację na swojej stronie wsparcia dla deweloperów.
Reklamy zaczną pojawiać się w App Store od 25 października. Apple powiedział na stronie internetowej, że “widoczność tego umieszczenia sprawia, że jest to dobra opcja do zwiększania świadomości swojej aplikacji, szczególnie w przypadku premier nowych treści, specjalnych wydarzeń i sezonowych promocji.”
Co ciekawe, te reklamy w zakładce Today nie będą wyświetlane w Chinach kontynentalnych. Apple dało też do zrozumienia, że w zakładce Today będą wyświetlane tylko zatwierdzone reklamy.
“Po zatwierdzeniu niestandardowej strony produktu w App Store Connect, musi ona zostać zatwierdzona przez Apple Search Ads do użytku reklamowego”.
wyjaśnił Apple.
Na początku tego roku Bloomberg poinformował, że Apple ma ambitne plany potrojenia przychodów z reklam. Według raportu firma chce osiągnąć pułap 10 mld dolarów rocznie z przychodów z reklam. Raport Bloomberga mówi, że gdzieś w przyszłym roku Apple zacznie pokazywać reklamy w takich aplikacjach jak Apple Maps, Stocks i News.
Samo Apple nie wypowiedziało się oficjalnie na temat reklam pojawiających się w innych aplikacjach, ale dzięki reklamom w App Store można przypuszczać, że firma będzie pokazywać użytkownikom więcej takich treści.

Rekompensata sprzedaży poprzez reklamę
Apple, poprzez upychanie coraz większej ilości reklam na użytkownikach swoich urządzeń, będzie starało się zrekompensować spadek sprzedaży smartfonów, które w ostatnich latach stały się głównym źródłem dochodów producenta. Ale to może wywołać niezadowolenie wśród konsumentów i regulatorów antymonopolowych.