GeForce RTX 4090 nie jest w stanie udźwignąć remake’u Dead Space w 4K z utrzymaniem 60 klatek na sekundę przy maksymalnym obciążeniu.

Technologii

NVIDIA GeForce RTX 4090 to najmocniejszy procesor graficzny na rynku. A gdy się ukazał, można było z całą pewnością powiedzieć, że to prawdziwe GPU 4K. Remake Dead Space jest jednak jedną z pierwszych gier, w których karta ta nie zdołała zaoferować stabilnych 60 klatek na sekundę w natywnym 4K z ustawieniami ultra.

Dobra wiadomość jest taka, że remake nie cierpi na żadne lagi podczas kompilacji shaderów. Gra sama stworzy shadery przy pierwszym uruchomieniu. To wspaniała wiadomość. Jest jednak kilka zauważalnych zacięć podczas poruszania się.

Jeśli chodzi o wydajność, to scena prologu przebiegała w 50 klatkach na sekundę. Jak widać, RTX 4090 był zaangażowany na pełnej mocy (100% wykorzystania) i nie brakowało w nim procesora. Na szczęście, po wejściu do środka Ishimury, wydajność się poprawia. Są jednak pewne sceny – np. gdy Necromorphs atakują twoją drużynę – w których liczba klatek na sekundę spada poniżej 60.

Zasadniczo oznacza to, że DLSS 2 i FSR 2 będą niezbędne dla każdego, kto celuje w naprawdę wysokie rozdzielczości. Tak, gra obsługuje zarówno NVIDIA DLSS 2 jak i AMD FSR 2. Co więcej, jest wsparcie dla Ray Tracing Ambient Occlusion.

Wreszcie, ponieważ wielu krytykowało wykonanie The Callisto Protocol, ta gra wypada o wiele lepiej niż Dead Space. Bez efektów RT, The Callisto Protocol spadło tylko do 63 przy natywnych ustawieniach 4K/Ultra. Z kolei remake Dead Space może spaść nawet do 50. Co więcej, The Callisto Protocol wygląda lepiej.

Podziel się
Rate author
( 1 assessment, average 5 from 5 )
Innowacja Polska