Meta otworzyła dla wszystkich amerykańskich użytkowników możliwość zamieszczania na Facebooku i Instagramie “cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich”, czyli niewymienialnych tokenów lub NFT. Na Instagramie funkcja jest dostępna również dla użytkowników z ponad stu innych krajów.

Aby udostępnić tę funkcję, która do niedawna była dostępna dla ograniczonej liczby użytkowników, portfel kryptowalutowy musi być podłączony do profilu w sieci społecznościowej, po czym możliwe będzie tworzenie postów z obiektami NFT z tego portfela.
Twórca i właściciel obiektu są automatycznie oznaczani w publikacji. W ustawieniach aplikacji jest teraz specjalna sekcja poświęcona cyfrowym aktywom, a portfele utworzone na pięciu platformach, w tym Coinbase, MetaMask i Dapper, można połączyć z profilem.
W teorii operacja jest dostępna nie tylko w aplikacji mobilnej, ale także w interfejsie webowym, ale autorzy z The Verge twierdzą, że druga opcja działała do tej pory z glitchami.
Funkcja prawdopodobnie nie będzie popularna wśród większości użytkowników, zwłaszcza że Bloomberg niedawno poinformował, że sprzedaż NFT spadła w tym roku – we wrześniu sprzedano 466 milionów dolarów tych cyfrowych aktywów, co stanowi spadek o 97% w stosunku do 17 miliardów dolarów, które wygenerowały w styczniu.