NVIDIA opracowała technologię ekranów holograficznych dla VR

Technologii

Firma NVIDIA, najbardziej znana z produkcji zaawansowanych kart graficznych, złożyła wniosek patentowy dotyczący technologii holograficznej, która ma być wykorzystywana w wyświetlaczach dla zestawów słuchawkowych wirtualnej rzeczywistości. Aplikacja zawiera techniczne wyjaśnienie działania technologii, potencjalnie nadającej się do wykorzystania w jednym z pierwszych holograficznych wyświetlaczy VR na rynku.

NVIDIA opracowała technologię ekranów holograficznych dla VR
NVIDIA opracowała technologię ekranów holograficznych dla VR

Choć NVIDIA zyskała sławę dzięki kartom wideo w latach 90-tych, dziś firma pracuje nad wieloma rozwiązaniami w dziedzinie półprzewodników, oprogramowaniem i produktami konsumenckimi. W przestrzeni dla graczy, oprócz kart graficznych GeForce, posiada konsole Shield. Posiada również własną platformę do streamingu gier – GeForce Now.

Wniosek patentowy firmy NVIDIA opisuje wynalazek jako “Holograficzny wyświetlacz wirtualnej rzeczywistości”. Podczas gdy krótki opis nie określa, że wyświetlacz został zaprojektowany specjalnie do użytku w zestawach słuchawkowych VR, bardziej szczegółowa wersja odnosi się do jego zastosowania w urządzeniach montowanych na głowie wirtualnej rzeczywistości. Możemy przypuszczać, że może dotyczyć kasków takich jak Meta Quest.

źródło obrazu: NVIDIA

Nie jest to pierwszy holograficzny wyświetlacz na rynku. Na przykład projekt HoloLens Microsoftu od lat pracuje nad powiązanymi urządzeniami. W przypadku HoloLens mówimy jednak o modelach rzeczywistości rozszerzonej. Nie wygląda na to, by NVIDIA zamierzała powielać produkt Microsoftu, choć we wniosku wspomniano, że technologia może być wykorzystana także w urządzeniach rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości.

W opisie NVIDII urządzenie określane jest jako wyświetlacz VR, więc zapewne nie chodzi o dodanie dodatkowych treści do obrazu otaczającego nas świata. Jako potencjalni konsumenci technologii wymienieni są także gracze – sterowanie powinno odbywać się za pomocą kontrolerów gier, a jako źródło sygnału wymienia się także konsole. Nie podano jednak szczegółów, jakie konkretnie produkty mogłyby korzystać z tej technologii.

Jak to często bywa w świecie patentów, posiadanie wniosku nie musi oznaczać, że NVIDIA opracowuje linię produktów wykorzystujących nową technologię. Możliwe, że firma zamierza po prostu umocnić swoją pozycję na rynku gier w wirtualnej rzeczywistości, gdyż dziedzina ta cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Aplikacja sugeruje jednak, że firma pracuje już nad samą technologią, która mogłaby stanowić podstawę wielu nowych typów urządzeń.

Podziel się
Rate author
( 1 assessment, average 5 from 5 )
Innowacja Polska