NVIDIA opracowała technologię ekranów holograficznych dla VR

Technologii

Firma NVIDIA, najbardziej znana z produkcji zaawansowanych kart graficznych, z┼éo┼╝y┼éa wniosek patentowy dotycz─ůcy technologii holograficznej, kt├│ra ma by─ç wykorzystywana w wy┼Ťwietlaczach dla zestaw├│w s┼éuchawkowych wirtualnej rzeczywisto┼Ťci. Aplikacja zawiera techniczne wyja┼Ťnienie dzia┼éania technologii, potencjalnie nadaj─ůcej si─Ö do wykorzystania w jednym z pierwszych holograficznych wy┼Ťwietlaczy VR na rynku.

NVIDIA opracowała technologię ekranów holograficznych dla VR
NVIDIA opracowała technologię ekranów holograficznych dla VR

Cho─ç NVIDIA zyska┼éa s┼éaw─Ö dzi─Öki kartom wideo w latach 90-tych, dzi┼Ť firma pracuje nad wieloma rozwi─ůzaniami w dziedzinie p├│┼éprzewodnik├│w, oprogramowaniem i produktami konsumenckimi. W przestrzeni dla graczy, opr├│cz kart graficznych GeForce, posiada konsole Shield. Posiada r├│wnie┼╝ w┼éasn─ů platform─Ö do streamingu gier – GeForce Now.

Wniosek patentowy firmy NVIDIA opisuje wynalazek jako “Holograficzny wy┼Ťwietlacz wirtualnej rzeczywisto┼Ťci”. Podczas gdy kr├│tki opis nie okre┼Ťla, ┼╝e wy┼Ťwietlacz zosta┼é zaprojektowany specjalnie do u┼╝ytku w zestawach s┼éuchawkowych VR, bardziej szczeg├│┼éowa wersja odnosi si─Ö do jego zastosowania w urz─ůdzeniach montowanych na g┼éowie wirtualnej rzeczywisto┼Ťci. Mo┼╝emy przypuszcza─ç, ┼╝e mo┼╝e dotyczy─ç kask├│w takich jak Meta Quest.

źródło obrazu: NVIDIA

Nie jest to pierwszy holograficzny wy┼Ťwietlacz na rynku. Na przyk┼éad projekt HoloLens Microsoftu od lat pracuje nad powi─ůzanymi urz─ůdzeniami. W przypadku HoloLens m├│wimy jednak o modelach rzeczywisto┼Ťci rozszerzonej. Nie wygl─ůda na to, by NVIDIA zamierza┼éa powiela─ç produkt Microsoftu, cho─ç we wniosku wspomniano, ┼╝e technologia mo┼╝e by─ç wykorzystana tak┼╝e w urz─ůdzeniach rozszerzonej i mieszanej rzeczywisto┼Ťci.

W opisie NVIDII urz─ůdzenie okre┼Ťlane jest jako wy┼Ťwietlacz VR, wi─Öc zapewne nie chodzi o dodanie dodatkowych tre┼Ťci do obrazu otaczaj─ůcego nas ┼Ťwiata. Jako potencjalni konsumenci technologii wymienieni s─ů tak┼╝e gracze – sterowanie powinno odbywa─ç si─Ö za pomoc─ů kontroler├│w gier, a jako ┼║r├│d┼éo sygna┼éu wymienia si─Ö tak┼╝e konsole. Nie podano jednak szczeg├│┼é├│w, jakie konkretnie produkty mog┼éyby korzysta─ç z tej technologii.

Jak to cz─Östo bywa w ┼Ťwiecie patent├│w, posiadanie wniosku nie musi oznacza─ç, ┼╝e NVIDIA opracowuje lini─Ö produkt├│w wykorzystuj─ůcych now─ů technologi─Ö. Mo┼╝liwe, ┼╝e firma zamierza po prostu umocni─ç swoj─ů pozycj─Ö na rynku gier w wirtualnej rzeczywisto┼Ťci, gdy┼╝ dziedzina ta cieszy si─Ö coraz wi─Ökszym zainteresowaniem. Aplikacja sugeruje jednak, ┼╝e firma pracuje ju┼╝ nad sam─ů technologi─ů, kt├│ra mog┼éaby stanowi─ç podstaw─Ö wielu nowych typ├│w urz─ůdze┼ä.

Podziel si─Ö
Rate author
( 1 assessment, average 5 from 5 )
Innowacja Polska