W App Store jest więcej reklam, w tym aplikacje hazardowe obok aplikacji dla dzieci – a co gorsza, obok aplikacji do walki z uzależnieniem od hazardu.
Deweloper Marco Arment podzielił się zrzutem ekranu z kontroli reklam dla stron produktów w App Store. Narzędzie pokazuje, że reklamodawcy mogą wybrać, aby pokazać swoje reklamy we wszystkich kategoriach aplikacji, podobnych kategoriach aplikacji i innych kategoriach.

Apple udostępnia również filtr demograficzny dla reklamodawców aplikacji, aby wybrać kraj, płeć lub zakres wiekowy dla swoich reklam. Reklamy nie są koniecznie skierowane do dzieci, ale mogą pojawić się związane z aplikacjami dla dzieci, przynajmniej na kontach nie związanych z ograniczeniami wiekowymi lub kontrolą rodzicielską.
Oczywiście, filtr demograficzny nie robi wiele, jeśli kupujący reklamy nie zawraca sobie głowy dokładnymi danymi celowo lub przypadkowo.
Być może jeszcze gorzej, są aplikacje hazardowe dołączane do listingów dla aplikacji uzależniających od hazardu. InnowacjaPolska widziała kilka takich przypadków.
Apple rozpoczął testy nowych miejsc reklamowych App Store w lipcu. Rozszerza sloty reklamowe do App Store’s Today page, sekcji “You Might Also Like” na stronie produktu aplikacji, i zakładki Search.
We wtorek, inni deweloperzy wskazał reklamy gier hazardowych pojawiających się na ich stronach aplikacji. Na przykład, Simon Stovring poinformował, że znalazł, że reklamy hazardowe pojawiły się na stronach dla swoich aplikacji 30% czasu.
Rozszerzone lokowanie reklam w App Store przez Apple weszło w życie 25 października. Reklamy pojawią się w odpowiednich regionalnych App Store we wszystkich krajach, w których działa – z wyjątkiem Chin.