„Sprzedajemy akcje.” Znana polska marka przygotowuje się na trudne czasy

Nauka i Technologii

VRG, właściciel marek modowych, takich jak Vistula, Bytom czy Wólczanka, spodziewa się znacznego spadku popytu w najbliższym czasie. Prezes Janusz Płocica powiedział: „Zdecydowaliśmy się sprzedać głęboko i znacznie obniżyć cenę

Zdecydowaliśmy się na głęboką wyprzedaż i znaczne obniżenie cen, widząc zagrożenie spadku popytu w kolejnych okresach, a posiadając ciągle zbyt duże zapasy z poprzednich lat” — powiedział w rozmowie z PAP Biznes Janusz Płocica, prezes VRG.

Chociaż Grupa VRG spodziewa się w tym roku dwucyfrowego wzrostu przychodów i poprawy marż zysku rok do roku, firma również szykuje się na gwałtowny spadek popytu. Lipiec jest trudny do analizy ze względu na wyprzedaż, ale kolejne miesiące pokażą konkretne trendy.

„Koncentrujemy się na zdrowszej strukturze zapasów w oczekiwaniu na trudniejsze sezony popytu i dlatego agresywnie sprzedajemy, aby być gotowym do działania w trudniejszych czasach. W scenariuszu Z pesymistycznego punktu widzenia oczekujemy, że popyt spadnie w późniejszym okresie, ale raczej łagodnie.Chcemy się jednak przygotować na ryzyko głębszego lub dłuższego spadku popytu” – dodał.

„Wyprzedaż zakończy się w sierpniu, po czym nowe kolekcje pojawią się również w sklepach. Wierzymy, że mimo zagrożeń geopolitycznych jesteśmy dobrze przygotowani do sezonu jesienno-zimowego.” i makroekonomia Mamy w magazynie dobrą kolekcję, kupioną wcześniej akceptowanych cen, więc nie ma zbyt dużej presji ze strony rosnących kosztów produkcji Spodziewamy się, że popyt konsumentów, nawet jeśli jest schłodzony, nie będzie spadał, ale z jednej strony łagodnie zareaguje na bodźce inflacyjne, a z drugiej na przelewać pieniądze do kieszeni konsumentów” – podkreślił.

Oceń artykuł
( No ratings yet )
Podziel się
Innowacja Polska