Startup oferuj─ůcy bezgot├│wkowe zakupy pozyskuje 100 milion├│w dolar├│w, aby konkurowa─ç z Amazonem

Trigo Vision Wiadomo┼Ťci

Izraelska firma Trigo jest testowana w supermarketach kilku europejskich sprzedawc├│w.

Trigo Vision
Trigo Vision

Izraelski startup, kt├│ry rozwija technologi─Ö p┼éatno┼Ťci bezgot├│wkowych w konwencjonalnych sklepach, pozyska┼é 100 mln dolar├│w. Trigo Vision Ltd, kt├│ra planuje og┼éosi─ç finansowanie w ┼Ťrod─Ö, wykorzysta zebrane pieni─ůdze, aby pom├│c sfinansowa─ç sw├│j wy┼Ťcig z Amazonem i innymi konkurentami pr├│buj─ůcymi pozwoli─ç kupuj─ůcym pomin─ů─ç lini─Ö kas.

Systemy firmy wykorzystuj─ů kamery napowietrzne i oprogramowanie zaprojektowane w celu automatycznego dopasowania os├│b do tego, co bior─ů z p├│┼éek. Technologia jest obecnie stosowana w sze┼Ťciu sklepach detalicznych, w tym w Londynie i Tel Awiwie, a tak┼╝e jest testowana wewn─Ötrznie w Wakefern Food Corp. w USA. Je┼Ťli produkt b─Ödzie dzia┼éa┼é tak, jak przewiduje to Trigo i inni, kasjerzy i kasy mog─ů pewnego dnia sta─ç si─Ö przesz┼éo┼Ťci─ů.

Do tej pory Trigo pozyska┼éo 204 mln dolar├│w od inwestor├│w, w tym Temasek Holdings Pte i firmy venture capital 83North, kt├│ra wsp├│┼éprowadzi najnowsz─ů rund─Ö. Startup z siedzib─ů w Tel Awiwie zatrudnia oko┼éo 200 pracownik├│w i do tej pory otrzyma┼é od inwestor├│w 204 miliony dolar├│w.

Pod eksperyment Trigo podpad┼éy sklepy prowadzone przez Tesco Plc i Aldi, kt├│re s─ů stosunkowo niewielkie, o powierzchni od 90 do 380 metr├│w kwadratowych. Ten rozmiar mini-marketu jest typowym punktem wyj┼Ťcia dla automatycznych system├│w kasowych.

Oprogramowanie mo┼╝e lepiej identyfikowa─ç ludzi i produkty w ma┼éych, zoptymalizowanych ┼Ťrodowiskach ni┼╝ w du┼╝ych, chaotycznych supermarketach. Jednak szef Trigo chce, aby firma pozostawi┼éa sw├│j ┼Ťlad poprzez modernizacj─Ö wi─Ökszych sklep├│w, gdzie oczekiwanie w kolejce trwa d┼éu┼╝ej.

W wy┼Ťcigu o zautomatyzowanie stanowisk kasowych w sklepach spo┼╝ywczych prym wiedzie chyba Amazon.com Inc. Dwadzie┼Ťcia sze┼Ť─ç nowych sklep├│w spo┼╝ywczych Amazon Fresh w USA, kt├│re zazwyczaj maj─ů ponad 1800 mkw. powierzchni sprzeda┼╝owej, jest wyposa┼╝onych w firmow─ů technologi─Ö Just Walk Out.

Amazon próbuje również sprzedać system kamer i czujników z półki innym sprzedawcom detalicznym, w tym Starbucks Corp. i J Sainsbury PLC oraz kilku operatorom koncesji na lotniskach i stadionach. Ale wielu w branży jest sceptycznie nastawionych do zapraszania do swoich sklepów twardego konkurenta Amazona.

Trigo i mn├│stwo konkurencyjnych start-up├│w, w tym AiFi Inc, Grabango Co. i Standard Cognition Corp. pr├│buj─ů wype┼éni─ç t─Ö luk─Ö. Bran┼╝a wygenerowa┼éa wiele szumu i inwestycji po zaskakuj─ůcym og┼éoszeniu otwarcia pierwszego sklepu convenience Amazon Go w 2016 roku, ale od tego czasu ugrz─Öz┼éa w rutynowej pracy polegaj─ůcej na doskonaleniu skomplikowanej i niesprawdzonej technologii oraz pr├│bie znalezienia klient├│w w niskomar┼╝owej bran┼╝y.

Jak dot─ůd, technologia ta nie spe┼éni┼éa swoich bardziej ambitnych cel├│w. Amazon, kt├│ry pracuje nad Just Walk Out od prawie dekady, w pewnym momencie wprowadzi┼é tysi─ůce sklep├│w convenience Amazon Go. Ale ekspansja w USA zwolni┼éa do zera, z 28 sklepami w pi─Öciu obszarach miejskich.

Amazon w ostatnich latach celowa┼é w wi─Ökszy obszar Londynu, miasto, w kt├│rym kupuj─ůcy s─ů przyzwyczajeni do market├│w i gdzie firma prowadzi obecnie 19 sklep├│w Just Walk Out pod mark─ů Fresh.

Podziel si─Ö
Rate author
( 1 assessment, average 5 from 5 )
Innowacja Polska