Niemiecka fabryka Tesli w Brunheide pod Berlinem rozpoczęła produkcję crossovera Model Y z akumulatorami litowo-żelazowo-fosforanowymi BYD Blade. Wcześniej Tesla produkowała pojazdy elektryczne z akumulatorami CATL i LG dla Chin i Europy oraz akumulatory Panasonic dla Ameryki Północnej.
Według Teslamag.de podstawowy model Y z napędem na tylne koła będzie wyposażony w akumulatory BYD, podczas gdy importowany model 3 wyprodukowany w Chinach będzie wyposażony w akumulator LFP firmy CATL. CATL i BYD zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce na światowym rynku producentów akumulatorów.

Na początku 2022 roku pojawiły się doniesienia wskazujące, że Tesla złożyła oficjalne zamówienie w FinDreams Battery, dziale produkcyjnym BYD, na baterie Blade, które mają być używane w 204 000 pojazdów rocznie. W czerwcu ubiegłego roku wiceprezes BYD, Lian Yubo, powiedział w wywiadzie dla CGTN, że BYD wkrótce dostarczy baterie Tesli.
Według wielu źródeł zaznajomionych z tą sprawą, BYD zaczął dostarczać akumulatory BYD Blade do niemieckiej fabryki Tesli w zeszłym roku. Stała się pierwszą Gigafactory, która używała akumulatorów BYD.