
Serwis IGN Japan przeprowadził wywiady z japońskimi deweloperami zaangażowanymi w projekt, w tym producentem serii Motoi Okamoto, artystą koncepcyjnym Masahiro Ito i kompozytorem Akirą Yamaoką.
Konami zwróciło się do innych deweloperów, zanim zwróciło się do Bloober Team z prośbą o stworzenie remake’u. Ale jakie wrażenie zrobił Okamoto na tym ostatnim? Odpowiedział: “Odniosłem wrażenie, że traktują swoją pracę bardzo poważnie i uważają gry wideo za sztukę nawet bardziej niż nam się wydawało”. Japończycy są bardzo nieśmiali, jeśli chodzi o deklarowanie gier wideo jako sztuki, wiesz? Ale myślę, że oni naprawdę w to wierzą. Dlatego tak bardzo szanują artystyczne brzmienie i oprawę wizualną Silent Hill.”
Jeśli chodzi o wysoką jakość projektu wizualnego i to, jak bardzo zespół rozumie pracę Bloober Team na tej podstawie, Okamoto powiedział: “Na początek, Bloober Team jest niesamowicie utalentowany w tworzeniu środowisk. Można naprawdę wczuć się w to, co czuje James po prostu spacerując po zamglonym mieście. Uważam, że wykonują świetną robotę tworząc tła, otoczenie i atmosferę. Dużo uwagi poświęcają również walce, aby jeszcze bardziej pogłębić rozgrywkę. Widzę ich jako bardzo ciężkich pracowników, którzy są pełni miłości do Silent Hill.
Ito dodał, że osobiście jest “bardzo zadowolony z jakości miasta i atmosfery, którą tworzą w Silent Hill 2″. Naprawdę mam wrażenie, że szanują oryginał, ale próbują zrobić wszystko po swojemu.” Były nawet wysokie oczekiwania co do motywów mgły, które są integralną częścią oryginalnej gry i Bloober Team “byli pewni, że sportretowali je dokładnie tak, jak chcieliśmy. Z całego serca wierzę, że robią coś niesamowitego”.
Yamaoka pracował nad ostatnią dużą grą Bloober Team, The Medium, a nawet grał w niektóre z jej gier. Mówi: “Jako twórcy gry możemy powiedzieć, jak bardzo kochają Silent Hill. To coś więcej niż tylko miłość. Czuję duży szacunek do gry i przekraczają moje oczekiwania. Myślę, że kiedy gra zostanie ukończona, będzie zrobiona z prawdziwą myślą o tym, jak przenieść ją do naszych czasów.”
Silent Hill 2 nie ma jeszcze daty premiery, ale przez 12 miesięcy od wydania będzie na wyłączność dla PlayStation. Dyrektor generalny Bloober Team, Peter Babeno, ujawnił w październiku ubiegłego roku, że projekt jest w późnej fazie produkcji, ale data premiery zależy od Konami.
#Według #projektanta #pierwszego #Silent #Hill #Bloober #Teamu #quottworzy #coś #niesamowitegoquot #remakeu