Podczas imprezy Made on YouTube, gospodarz wideo zapowiedział Creator Music, który umożliwi blogerom wykorzystanie licencjonowanej muzyki do monetyzacji swoich treści.
Zaznaczono, że w momencie ogłoszenia program został uruchomiony w trybie beta w Stanach Zjednoczonych, ale w przyszłym roku będzie dostępny dla użytkowników z innych krajów.
Członkowie Creator Music będą mieli dwa sposoby na interakcję. Pierwsza zakłada bezpośrednie licencjonowanie muzyki i uzyskiwanie wszystkich przychodów poza udziałem YouTube, który wynosi 45%. Drugi polega na dzieleniu się przychodami z właścicielem muzyki wykorzystanej w teledysku. Jak podaje Billboard, nowy program YouTube’a obejmie 27,5% blogerów w serwisie.
Według rzecznika hostingu wideo, dla uczestników programu Creator Music dostępnych będzie kilkaset tysięcy utworów.

Wcześniej wykorzystanie muzyki bez zgody właściciela praw autorskich mogło prowadzić do zablokowania filmów w serwisie YouTube.
Wcześniej badania Mozilli ujawniły, że algorytmy YouTube przestały reagować na niechęć użytkowników.