Microsoft może uruchomić tańszą usługę Xbox Game Pass z reklamami displayowymi.Tak długo, jak nie łamią one logiki serwisu

Nie tak dawno Netflix wprowadził tańszy abonament, w którym pojawią się reklamy. W ślad za firmą poszedł Disney, który ogłosił podobne plany. Teraz do ich grona dołączył również Microsoft.
Tak przynajmniej twierdzą najnowsi insiderzy. Według nich, firma z Redmond rozważa wprowadzenie tańszego tieru Xbox Game Pass z pewnymi ograniczeniami.
Na przykład nowe pozycje na niej będą pojawiać się z lekkim opóźnieniem – do pół roku. W tym samym czasie gracze z tym konkretnym abonamentem zobaczą reklamy. Jak będzie realizowany jego wyświetlacz, nie jest jeszcze do końca jasne.
Potwierdza to wersja z pojawieniem się kolejnego poziomu Game Pass oraz niedawna ankieta przeprowadzona przez zasób ResetEra.
Dla przypomnienia, szef działu gier Microsoftu Phil Spencer przyznał wcześniej, że firma szuka sposobów na rozszerzenie bazy subskrybentów Game Pass, której wzrost spowolnił na konsolach, pomimo silnego rozwoju na PC.